david
    Jag har redan sökt in till högskola men riskerar F i svenska. Om jag läser upp mitt svenska betyg på sommarskolan som mitt gymnasium erbjuder, kan jag då komma in på högskola till hösten?

    1 Svar

    Helena SYV
    Hej David! Du kan lämna in en senare komplettering till Antagning.se. Inför höstterminen 2014 så ska de senast vara inne den 19 juni. Tänk på att det tar några dagar för posten att hantera ditt brev. Om din komplettering når Antagningsservice senare än sista kompletteringsdag, kommer du inte att kunna räkna med den när urvalet görs. Läs mer här: https://www.antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/Viktiga-datum/Sista-kompletteringsdag/
    Helena