Maksym

    Jag planerar studera i Storbritannien men om förändringar efter Brexit blir för mycket då ska jag önska mig studera i Sverige. Jag undrar då om det finns några Bachelor's Degree utbildningar eller yrkeshögskoleutbildningar inom Computer Science som är *helt* på Engelska?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej,
    om datautbildningar (program) på grundnivå med undervisningsspråk Engelska på svenska lärosäten - se gärna en lista på studera.nu/jamfor-utbildning/?q - sökfunktionen på lärosätenas gemensam webbplats www.studera.nu är tyvärr inte perfekt, så smyger det in t.ex Biomedicin-program, fast jag la filter "inriktning Data". :)

    ang. yrkeshögskoleutbildningar
    YH inom Data-IT med undervisningsspråk både svenska och engelska - var god se listan på yhguiden.se/resultat?Education och undervisningen brukar vara "delvis på engelska" när det gäller yh-inom data. YH-utbildningar som, enl.våra uppgifter, är "helt på engelska" erbjuds i dagens läge hos utbildningsanordnare Hyper Island, var god se listan på yhguiden.se/anordnare/hyper-island

    Utbildningsutbud förändras dock, och fastställs helt och hållet oftast tills ansökningsperiodens början, så det kan därför bli svårt att planera på längre sikt. :(

    Liselotte