Tamara
    Jag går i 9:an och ska söka ett stipendium där man måste bifoga ett intyg(studieintyg).
    Kan man ha ett sådant även om man bara går på högstadiet?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Tamara,
    "Studieintyg" är ett begrepp som kan tolkas ganska vitt och brett, det kan vara vilket "papper som helst som bekräftar att man studerar, har studerat eller uppnått vissa studieresultat". Om du går i åk9 nu, kan du på din skola få Intyg om att du är elev på den skolan + du kan få be om Betygsdokument som visar på vilka betyg du tidigare har fått, ex. betyg från höstterminen i åk9.
    Bifoga sedan de dokument du har och vi håller tummarna! Lycka till!

    Bästa hälsningar

    ANNA