Hej Amanda,

    du förlorar inget på att läsa moderna språk 4 på komvux, för att du kommer även fortsättningsvis prövas i BI, direktgruppen (med det lägre meritvärde, som du har på dina gymnasiala betyg) och samtidigt kommer du prövas i BII, kompletteringsgruppen - om du genom en komplettering (t.ex genom studier på komvux) höjer ditt meritvärde.
    Det är fördelaktigt att prövas i flera urvalsgrupper. I varje ny grupp får du en ny chans.