Markus
    Hej !

    Jag har komvux examen med ett F i fysik kursen, mitt jämförelstal är nästan okej till de utbildningar jag söker i höst, men skulle jag inte bli antagen så funderar jag på att fixa ett godkänt i Fysik 1a, höjs mitt jämförelsetal då ? eller inte?

    De program som jag söker / kommer att söka kräver varken Fysik eller naturkunskap som särskild behörighet, därför vill jag veta så att jag slipper läsa kursen om den inte kommer höja mitt jämförelse tal ändå.

    Mvh

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Om kursen ingår i ditt examensbevis då höjs ditt jämförelsetal och med det också ditt meritvärde om du höjer betyget i den kursen. Fysik 1a är en 150 p kurs och om du går från F till E i den kursen får du + cirka 0.6 till ditt meritvärde.