Lexie

    Hej, Jag går ett teknsikt basår just nu men har bestämt mig för att hoppa av den 'andra terminen' (våren) då jag har ändrat mig och ska plugga något annat till hösten som inte kräver basårsämnena. Har dock tagit fullt CSN lån och tänkte kolla vad som gäller med det? Har nämnligen hört av några vänner som gått att man inte får några 'problem' nästa gång man tar lån. De berättade att då ett teknsikt basår är på gymnasienivå så gör det inget om man inte klarar kurserna då 'första gången man går från gymnasienivå till universitetsnivå får man ha underkänt i kurser' , det är inget som påverkar. Tänka se om detta stämmer Tack på förhand!

    • Milla :

      Det bästa är att fråga CSN om det pga det är där beslut om studiemedel fattas. Tel nr är 077-1276000 och tel tid kl.8-16 på vardagar.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Jag tvivlar starkt att det du fick höra av kompisar skulle stämma. Jag tror CSN kräver tillfredsställande studieresultat ändå; jämför: på komvux kan man läsa gymnasiala kurser och där vet jag att CSN kräver visa upp godkända betyg när man söker Studiemedel nästa gång.

    Studie- och yrkesvägledare