Erik
    Tjena, jag är 17 år och går bygg programmet på ahlströmmer skolan i Alingsås.
    Jag går i andra ring och har verkligen ingen lust att gå kvar, jag ligger efter i allt eftersom jag aldrig är i skolan och jag vill inte bli byggare längre, det är inte alls så roligt som jag tycker att det är.
    Så jag undrar om jag hoppar av nu, och börjar om i 1an nästa år? Men en annan linje, vad ska jag göra under tiden? Är det säkert att jag kommer in på linjen?
    Och går det att göra såhär?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, oj vad tråkigt att det blev så fel! Prata med din Syv på skolan vilka alternativ som finns för elever som inte går i skolan i just din kommun - jag har svårt att veta det tyvärr. Kanske kan du gå ut och jobba fram till nästa höst - få lite motivation till ett nytt gymnasieprogram som intresserar dig och som gör att du fullföljer gymnasiet. Då kan du behöva hjälpa av din Syv att hitta nytt program. Hoppas verkligen det löser sig!/Lena, Syv