Oeneuwne
    Har hört talats om det, skulle verkligen uppskatta om du kunde berätta lite om det.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, studerar du på en grundskole- eller gymnasieutbildning, får du studiehjälp till och med vårterminen du fyller 20 år - ett studiebidrag. Studiebidraget är bundet till din närvaro i skolan. Är du borta för mycket utan särskild anledning så kan studiebidraget dras in till skillnad från barnbidraget som inte har någon koppling till dina studier. Studiebidraget får du inte heller alla månader om året. Du kan läsa mer här;

    http://www.csn.se/lattlast/studiestod/studiehjalp/studiebidrag-1.4694

    /Lena, Syv