Anonym Kanin
    Hej!

    Jag undrar vad som skulle kunna tänkas komma på en prövning i moderna språk 3 (japanska). Jag tittade runt på Skolverkets webbsida under moderna språk 3, men sättet de formulerar sig på är väldigt vag och skulle kunna tolkas lite hursomhelst känns det som. Vad skulle en examinator i ett sådant ämne kunna förvänta sig av en elev utifrån kursplanen, bortsett från vardagliga fraser så säga.

    /Mvh

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej,

    prova ställ din fråga till lärare i moderna språk. Japanska är ett av de moderna språken. En lärare som undervisar i just japanska 3 borde kunna ge ännu bättre svar på din fråga.
    SYV är inte lärare och vi vet inte ngt. annat om vad en prövning i moderna språk 3 eller i någon annan kurs kan innehålla än det som du kan hitta på Skolverkets hemsida.

    Vänligen

    Julia SYV