Filip

    Hej! Jag undrar vilka vägar inom studier man ska ta för att bli mordutredare i Sverige.

    Är det möjligt för mig som svensk att följa min dröm om att bli mordutredare i USA? Isåfall hur?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Filip,
    vi på FRåGA SYV kan berätta för dig det vi vet om hur man kan bli Mordutredare (det rätta namnet för yrket är egentligen "utredare av grova brott") - i Sverige. Se avsnitt UTBILDNING i Framtid.se/yrke/mordutredare
    ***
    Hur man kan bli "mordutvedare" i USA vet vi, desvärre, inte. Det kan också vara så att det gäller olika regler och olika vägar till detta yrke i Olika delstater i USA.

    Tips!
    prova kontakta USA´s ambassad - de kan förhoppningsvis ge dig info som blir till hjälp: hänvisa dig rätt - till den personen eller organisationen som kan berätta för dig vägen till jobbet som "mordutredare" i USA. Här är snabblänk till USA´s ambassads hemsida: https://se.usembassy.gov