Amanda
    Hej!

    Jag undrar bara hur man efter gymnasiet går tillväga för att bli astronom. Jag har alltid haft en dröm om att plugga och sedan flytta till USA, men har ingen aning vilka universitet som är bra att ha i åtanke ifall man vill bli astronom. Vet ni??
    Sen undrar jag också på ett ungefär hur man går tillväga för att till slut få kalla sig en astronom?? Vad är viktigt att tänka på osv??

    Tack på förhand!

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    hej Amanda,

    ta del av informationen på yrkesprsentationen Astronom>> där det bIand annat berättas om hur man kan utbiIda sig.

    Vänligen

    Julia SYV