Hejsan jag undrar hur ska man gå till väga för att kunna bli skatterevisor eller jobba med skatt som revisor inom skatteverket. Har tänkt att gå civilekonom med inrik: revisor och bank. Men efter det hur går jag tillväga och får jag lov att jobba som skatterevisor direkt efter jag gått klart utbildningen?
Sök efter frågor
Här kan du söka bland alla redan ställda frågor.
Alla frågor är besvarade av riktiga studie- och yrkesvägledare.
Just nu är 32079 frågor besvarade.
Hur blir man revisor inom skatteverket?
1 Svar
Hej Hampus!
För att bli auktoriserad revisor krävs att man genomfört en teoretisk och praktisk utbildning om totalt sex år samt därefter avlagt ett prov. Den teoretiska utbildningen görs på universitet eller högskola och ska pågå under minst tre år. Den praktiska utbildningen sker under handledning av en auktoriserad eller godkänd revisor och även den ska pågå under minst tre år. För mer info om vilka krav som ställs för att kunna få auktorisation, var god läs på Revisorsinspektionens hemsida samt på hemsidan för Branschorganisation för redovisningskonsulter, revisorer och rådgivare - www.far.se
Om att jobba på Skatteverket - var god se skatteverket.se/jobbahososs.
I annonser om lediga jobb på Skatteverket kan du se vilken utbildning som krävs eller önskas att man har.
Frågor och svar taggade med 'språkkraven från Socialstyrelsen' (1 st.)
-
Svensk legitimering till sjuksköterska?
Hej, mitt namn är Slavisa, jag är utbildad sjuksköterska från Serbien. Jag har gått SFI och SAS kurset i Helsingborg på Komvux och Folkuniversitet. Jag undrar vad jag exakt behöver för att kunna ansöka om svensk legitimation för att kunna jobba som sjuksköterska i Sverige. Kan ni förklara lite...
Hej Slavisa! Vi ställde frågan till Socialstyrelsen angående deras språkkrav och fick i mitten av juni i år svar per epost. Här http://www.fragasyv.se/info/sprakkraven-som-socialstyrelsen-staller kan du läsa det... Läs hela svaret
Hittar du inte din fråga?
Skapa en ny fråga