Hejsan jag undrar hur ska man gå till väga för att kunna bli skatterevisor eller jobba med skatt som revisor inom skatteverket. Har tänkt att gå civilekonom med inrik: revisor och bank. Men efter det hur går jag tillväga och får jag lov att jobba som skatterevisor direkt efter jag gått klart utbildningen?
Sök efter frågor
Här kan du söka bland alla redan ställda frågor.
Alla frågor är besvarade av riktiga studie- och yrkesvägledare.
Just nu är 32109 frågor besvarade.
Hur blir man revisor inom skatteverket?
1 Svar
Hej Hampus!
För att bli auktoriserad revisor krävs att man genomfört en teoretisk och praktisk utbildning om totalt sex år samt därefter avlagt ett prov. Den teoretiska utbildningen görs på universitet eller högskola och ska pågå under minst tre år. Den praktiska utbildningen sker under handledning av en auktoriserad eller godkänd revisor och även den ska pågå under minst tre år. För mer info om vilka krav som ställs för att kunna få auktorisation, var god läs på Revisorsinspektionens hemsida samt på hemsidan för Branschorganisation för redovisningskonsulter, revisorer och rådgivare - www.far.se
Om att jobba på Skatteverket - var god se skatteverket.se/jobbahososs.
I annonser om lediga jobb på Skatteverket kan du se vilken utbildning som krävs eller önskas att man har.
Frågor och svar taggade med 'meddela sin skola' (1 st.)
-
Vad gör man om man kommer in i ett program medan man går i ett annat?
Hej jag går nu i NANAT (åk 1) och har valt att byta till EK. Nästa termin så kommer jag (förhoppningsvis) in. Hur gör jag om jag kommer in? Skriver jag till min rektor för att ta bort mig ur NANAT eller gör man inget alls? Annars går man väl i 2 olika program? Mvh Dany
Hej Dany, när du får Antagningsbesked och ser att du är Antagen till Ekonomiprogrammet och har tackat Ja till din plats på EK, meddela direkt - till exempel genom... Läs hela svaret
Hittar du inte din fråga?
Skapa en ny fråga