Hejsan jag undrar hur ska man gå till väga för att kunna bli skatterevisor eller jobba med skatt som revisor inom skatteverket. Har tänkt att gå civilekonom med inrik: revisor och bank. Men efter det hur går jag tillväga och får jag lov att jobba som skatterevisor direkt efter jag gått klart utbildningen?
Sök efter frågor
Här kan du söka bland alla redan ställda frågor.
Alla frågor är besvarade av riktiga studie- och yrkesvägledare.
Just nu är 32185 frågor besvarade.
Hur blir man revisor inom skatteverket?
1 Svar
Hej Hampus!
För att bli auktoriserad revisor krävs att man genomfört en teoretisk och praktisk utbildning om totalt sex år samt därefter avlagt ett prov. Den teoretiska utbildningen görs på universitet eller högskola och ska pågå under minst tre år. Den praktiska utbildningen sker under handledning av en auktoriserad eller godkänd revisor och även den ska pågå under minst tre år. För mer info om vilka krav som ställs för att kunna få auktorisation, var god läs på Revisorsinspektionens hemsida samt på hemsidan för Branschorganisation för redovisningskonsulter, revisorer och rådgivare - www.far.se
Om att jobba på Skatteverket - var god se skatteverket.se/jobbahososs.
I annonser om lediga jobb på Skatteverket kan du se vilken utbildning som krävs eller önskas att man har.
Frågor och svar taggade med 'ersättning från a-kassa' (2 st.)
-
Kan man studera samtidigt som man får a-kassa?
Hej jag hjälper till i omställningsprojektet och det är nytt för mig. Har några deltagare som är medlemmar i Unionens A-kassa och vi funderar på om de kan studera med bibehållen A-kassa? Läste på unionens hemsida - men det står väldigt olika om det på olika ställen... och vi försökte ringa men...
Hejsan,en viktig fråga du ställer men som också är rätt svår att ge svar på. Kan bero på vilka studier det är: på vilken nivå, om de är på... Läs hela svaret -
A-kassa samt deltidsjobb och otrygga villkor för unga?
Hej jag har några deltagare i projektet för unga arbetslösa. Jag har märkt att det är många ggr mycket svårt att förstå hur man ska hantera "timmar vid behov" och är man arbetslös eller inte - om man jobbar några timmar i månaden? Exempelvis: en ung person, 25 år som har i 2 år arbetat inom...
Hej Ulla, vi känner till problematiken.Ja, karens från A-kasseersättning är för alla 7 arbetsdagar + ännu 45 arbetsdagar för de som säger upp sig på "egen... Läs hela svaret
Hittar du inte din fråga?
Skapa en ny fråga