William
    Hej Syv! Jag skriver då jag behöver information om hur jag anmäler mig för en prövning i engelska 6 efter att jag har gått ut gymnasiet.

    Jag gick ut ekonomi/ekonomi linjen på gymnasiet iår. Jag klarade engelska 7 i 3an relativt enkelt med ett C i betyg, men klarade inte engelska 6 enbart pågrund av en oinlämnad uppgift.

    Pågrund av en massa strul och orsaker jag helst inte går in på här, slutade jag upp med ett F i engelska 6 och ingen examen.

    Jag känner att en prövning skulle vara det bästa att göra för mig då jag vet att jag skulle klara en sådan enkelt.

    Jag undrar alltså vart och när man kan göra en prövning om man bor i Stockholm, hur bokar man en prövning, och är komvux det enda/bästa alternativet för en sådan?

    En länk för vart man kan boka skulle uppskattas mycket! :)

    MVH/ Wille

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Du vill få examensbevis antar jag för att kunna söka till högskola. Examensbevis kan du få på din gamla gymnasieskola eller på komvux i Stockholm ...

    med examensbevis från komvux prövas du i BII, kompletteringsgruppen vid ansökan till högskola. Komvux kan ställa vissa villkor på att kunna få examensbevis från dem, t.ex att du läser minst en kurs på komvux.

    Du kan fundera på om du vill vända dig till din gamla gymnasieskola eller till komvux.

    Studie- och yrkesvägledare

    Prövning kostar 500kr men frågan är vad ska du göra med Studiebevis och separat betyg i engelska6?

    Länken som du frågade efter är Här>>>>