Daniel
    Hej!

    Det är som så att jag läst ett program på en högskola i nästan ett helt läsår nu och inte är intresserad av att fortsätta studera här till nästa termin. Jag gjorde en anmälan till en annan högskola på antagning för några veckor sedan. Nu undrar jag om jag kommer att kunna bli antagen till en annan högskola med tanke på att jag fortfarande är inskriven på högskolan jag är på just nu?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Daniel,

    enligt vad vi vet så spelar det ingen roll om du befinner dig i studier nu. Du söker på dina gymnasiala betyg och konkurrerar om plats på "det nya programmet" på samma villkor som "vem som helst". Om du blir Antagen till den nya utbildningen, kan du sedan välja att acceptera den nya platsen eller stanna på din nuvarande utbildning.

    Men för säkerhets skull kan du kontrollera detta med personal på Antagning.se som just sköter antagningen till svenska högskolor/universitet.

    Vänligen

    Daniel SYV :)