Bianca
    Om man söker till en skola där lägsta meritvärdet är 267.5 och man själv har ca.260 poäng, finns det då en chans att komma in på reservantagningen? Eller hur funkar den?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om tillräckligt många ändrar sig eller säger nej i slutantagningen till just den utbildningen där du just nu inte har poäng att komma in på så kan du absolut ha chans att komma in vid en reservantagning. Men allt handlar om att andra sökande ska ändra sig eller säga nej och det är tyvärr omöjligt att veta i förväg. Vi håller tummarna! /Lena, Syv