E
    Ett program har en algebrakurs på 7,5 poäng medan jag har läst en kurs på 6 poäng. Måste jag läsa denna kurs eller kan jag tillgodoräkna den tidigare?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Det är en fråga du måste få svar på från utbildningen som du vill hoppa in på. Om man tänker logiskt så borde inte en mindre kurs kunna ersätta en större, volymmässigt, kurs men den mindre kurs är kanske på högre, mer avancerad, nivå. Man måste titta på kurserna vad gäller innehåll och det gör de utb.ansvariga när du har ansökt om Tillgodoräknande av tidigare utbildningar.

    • E : Tack för svaret!
    • Mikael : vi på fråga SYV är glada om våra svar blir till hjälp!