Gem

    Hej, jag läser på komvux på heltid och jag har fått 5 inlämningsuppgifter men kursen slutar om 10 veckor. Jag förstår inte om jag lämnar in varje uppgift i 5 veckor så de andra 5 veckorna återstår. jag vet inte hur fungerar det.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    distans kan finnas med eller utan obligatoriska träffar på skolan. Angående antal uppgifter som ingår i varje kurs eller när uppgifterna ska lämnas, kan inte jag ge något svar om ... Jag är SYV och inte lärare. Du måste fråga lärare i din kurs om upplägget (hur många uppgifter som ingår i kursen och när de ska lämnas in). Du skriver om att "kursen slutar om 10 veckor"... men jag vet inte när kursen började eller hur stor kursen är. Du glömde skriva om det i din fråga.
    Om kursen du läser är en 100poängs-kurs, och du läser den kursen på 10 veckor (totalt) då läser du på halvtid (50% av studietakt) och då är tanken att du ska ägna cirka 20 timmar per vecka åt dina studier.

    Studie- och yrkesvägledare