A
    Jag undrar hur man går tillväga för att bli rättspsykolog. Ska man då först utbilda sig till psykolog och sedan efter att ha genomfört utbildningen, specialisera sig inom det området?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej!
    Läs svar på http://www.fragasyv.se/fragor/bli-raettspyskolog-laegga-till-kurser
    och Ja, man utbildar sig till Psykolog. Sedan söker man jobb som rättspsykolog. Det finns ingen speciell utbildning till rättspsykolog. I alla fall så är det nu. Kan ev. bli förändring i framtiden, men det känner vi inte till.

    Med vänlig hälsning
    Mikael