Rw
    Jag vill ta hantverkare linjen, stylist. Vad ska jag då gör för att kunna komma in på högskolan?
    Lägga till svårare matte exempelvis? Men gör man de på sidan om den som redan ingår i kursen?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, alla yrkesprogram ska erbjuda kurser inom t.ex individuella valkurser eller programfördjupningskurser som ger dig en högskolebehörighet - så håll utkik efter Svenska 2+3 och Engelska 6. Du väljer dom inför tvåan och trean. Vill du läsa mer matte så kan det också vara möjligt och bra att ha - kolla vad skolan erbjuder. /Lena, Syv