Andre
    Jag har länge varit inne på Medie- och Kommunikationsvetenskap. Efter ha läst om jobbutsikterna efteråt har jag börjat tänka om. Det är hård konkurrens även för erfarna kommunikatörer.
    Jag har ett intresse för media/grafiskt samt för svenska språket.
    Jag vet att man inte ska välja utbildning enbart efter jobbmöjligheter men jag vet heller inte vart jag ska dra gränsen mellan realistisk och icke realistisk framtid.

    Med detta sagt så har jag börjat fundera på bl.a civilekonom (mestadels för jobbmöjligheterna), samt Statsvetenskap (Politices Kandidat) senast idag. Hur ser jobbmöjligheterna ut efter Statsvetenskap? Hjälper mig en master inom det ännu mer?

    Hur ser möjligheterna ut efter civilekonom?

    Är väldigt tankspridd just nu och har trasslat in mig själv i mina tankar.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Andre! Förändringar på arbetsmarknaden kan inträffa plötsligt och oväntat (se vad som hände med turism- och hotellbranschen på grund av "corona"). ingen vet vad som kommer att hända under de 3 eller 5 åren som du ska studera under... så jag skulle välja studier utifrån ditt intresse, vad du kan bli mycket bra på och vad du vill jobba med i många år (du har väldigt många år kvar till pension). :)