Julia SYV på FrågaSYV

    Hej,
    om du på gymnasiet inte blir behörig kan du komplettera efter gymnasiet - t.ex på komvux, på en folkhögskola, på naturvetenskapligt basår på högskolenivå eller genom självstudier + prövningar.

    Du har rätt att läsa kurser för grundläggande behörighet - på din gymnasieskola - det är svenska 2,3 & engelska 6. Fråga SYV på din skola om du även kan läsa matematik 2a (och helst även matematik 3b). Med de övriga kurserna behöver du komplettera efter gymnasiet.

    Gör högskoleprovet så många ggr du kan!
    Vänligen

    Julia syv