Ebba
    Hej! Jag har ridit i hela mitt liv och hästar är en stor del då, så de är ganska självklart att jag ska gå gymnasiumutbildning inriktning hästar och ridning. Men i framtiden vill jag bli polis. Vilka kurser måste jag läsa extra? och finns dom om jag nu skulle välja ett gymnasium med hästar?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du går ett Yrkesprogram och även vara behörig att kunna söka till Polishögskolan så behöver du ha läst följande kurser på ditt program;

    Svenska 2+3
    Engelska 6
    Samhällskunskap 1a1+1a2
    Historia 1a1+1a2

    Får du ihop dessa kurser så är du behörig när det gäller kurser - sedan måste du ju gå igenom en mängd andra tester för att tas in. Läs mer här http://www.polisen.se/Bli-polis/

    /Lena, Syv