Malin
    Jag har en vän som går i en linje som han inte alls trivs i, han vill därför byta till min linje men han får inte byta för sina föräldrar då dem anser att han sänker sina chanser till vidare utbildning. Hans föräldrar hotar med att ta hans mobil, inte låta honom gå ut och allmänt förbjuda olika saker. Hur kan jag hjälpa honom på bästa sätt?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, oj, det var en svår fråga! Tråkigt att det blivit så här för din kompis! Kanske bör du uppmuntra din kompis att ta kontakt med Syven på skolan som kanske i sin tur kan träffa kompisen och hans föräldrar - så alla får korrekt information om konsekvenserna av ett byte. /Lena, Syv