Diana
    Jag fick E i matte 3c och jag är inte nöjd med det. Så när kan jag höja den eller på vilken sätt! Jag vill inte att vara i Komvux för att höja dem. Hur fungerar det ?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Efter gymnasiet kan du göra prövningar bl a i matte 3b som är en lite lättare kurs. Betyget i matte 3b kommer räknas in i stället för 3c. Men du kan också göra prövning i matte 3c om du vill.

    Studie- och yrkesvägledare