Sanna
    Jag har studerat en KY utbildning pa 80p, 2 ar inom forsaljning samt management.
    Jag har valt att studera vidare eftersom jag nu har borjar arbeta och kanner arr min utbildning inte ar nog. Jag kan helt flexibel for utlandsstudier. Jag flyttar dit som dessa poang ger mig storst fordel. Kan ni snalla hjalpa mig att losa detta? Har forsokt lasa om det overallt, men hittar inga vettiga svar.
    Tack pa forhand
    Sanna
    • : Du får fråga den skola du vill söka till om dom kan validera dina KY-poäng, det finns ingen generell validering vad jag vet. Lycka till!

    1 Svar

    Thomas SYV på YhGuiden
    Hej Sanna!

    Det är upp till varje högskola att validera dina KY eller YH-poäng. De avgör hur mycket de anser kan motsvara akademiska poäng. Mitt förslag är att du skickar alla uppgifter kring den utbildning du läst till flera högskolor och ber om validering.

    MVH/Din SYV!!!