Sergie
    Hej jag skulle vilja veta vilka steg skulle jag behöva följa om jag till slut vill jobba på säkerhetspolisen och jag skulle vilja veta hur kan jag bara en behörig internatiomell polis så om jag vill jobba på Fbi i framtiden kan.

    frågan är alltså om det är möjligt att börja som polis och till slut blir som en secret agent eller nåt.

    i såfall vårt ska jag börja ?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hejsan, är det Spion>> du vill bli? Det finns annars annat arbete hos SÄPO - se ex. Säkerhetsskyddstekniker>>.

    Mina råd till dig är att lära dig mycket bra engelska och för övrigt så många andra språk som möjigt. Att lära dig köra bil och helst även andra typer av fordon, som lastbil och motorcykel.

    Polisutbildning är en bra grund för en blivande medarbetare hos säkerhetspolisen.

    Hälsningar

    Mikael SYV

    • : jag kan spanska också och jag har hög engelska betyg jag kan lära mig köra bil etc..
    • : Vad gör en säkerhetsskyddtekniker ?
    • : Vilken Gymnasium inriktning måste jag göra ?
    • Liselotte : Det finns inte ETT svar att ge på frågan vilket program på gymnasiet som kommer att ge dig jobbet som https://www.framtid.se/yrke/sakerhetsskyddstekniker - och det kan t o m vara så att när det blir dags för dig att söka jobbet, så finns inte just de uppgifterna kvar, utan det kanske är ngt. annat jobb som ersätter det jobbet. Och exakt vad en https://www.framtid.se/yrke/sakerhetsskyddstekniker gör kan också vara hemligt... :) Man jobbar ju åt SÄPO! ;)
    Läs alla kommentarer