Dariosh

    Hej. Jag har en bekant som är utbildad som psykiatriker och har många års arbetserfarenhet inom ämnet i Iran. Han vill gärna flytta sitt arbetskompetens till Sverige. Kan ni vänligen vägleda oss hur han ska gå till väga för att ansöka om att flytta sin kompetens från Iran till Sverige? Han är cirka 55 år gammal är gift och har en dotter i tonåren? Med vänliga hälsningar Dariosh Madah darioshmadah@Hotmail. Com?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    I Sverige är psykolog och psykiatriker olika yrken med olika utbildningar som krävs för att kunna få legitimation från Socialstyrelsen men oavsett vilket yrke det gäller måste man ha Arbetstillstånd för att få lov att arbeta i Sverige- var god läs info på Migrationsverkets webbplats >>