Nor
    Hej!
    Jag är intresserad av att kombinera matematik och kognitiv vetenskap/psykologi på högskolan, men det verkar inte finnas en tvärvetenskaplig utbildning som kombinerar dessa ämnen. Vet ni om det finns något program inom detta område? Eller om det finns någon annan möjlighet att kombinera dessa ämnen i en utbildning, istället för att vara tvungen att läsa två helt separata program?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Nor!

    Jag råder dig ta kontakt med Studievägledare på båda de programmen som du är intresserad av och ställa dina frågor till dem. Jag kan tänka mig att det borde vara möjligt att läsa fristående kurser och sätta ihop dem i en kandidatexamen. Men det är mycket bättre att samråda med de Studievägledare som jobbar just med de frågorna. Du kan då passa på och ställa alla dina frågor till dem.

    Bästa hälsningar

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare