Hej Mansoora!

    Det är inte hemlig information :) men det är mycket möjligt att det är ännu inte bestämt. Varje lärare har ganska mycket frihet i vilka läroböcker hen använder och det kommer ut nya böcker med jämna mellanrum. Så, det är inte alls omöjligt att de böcker som ni ska använda har ännu inte kommit från tryckeriet... men du kan kontakta den gymnasieskola som du söker till i första hand och ställa din fråga.

    Förresten, det är inte bestämt ännu - på vilken gymnasieskola du ska läsa... Det blir helt klart först när du får Antagningsbesked och det är tidigast till midsommar.

    Men fråga på den gymnasieskola som du söker i första hand + fråga även på biblioteket, vad bibliotekarien kan rekommendera. Även om du läser andra böcker i samma ämne, är det mycket värdefullt - för att det är ju kunskaper som du är ute efter och de finns i diverse olika böcker och även på andra ställen ... på olika hemsidor, t.ex och du kan även inhämta dig kunskaper genom besöka museer och andra ställen.

    Jag hoppas mitt svar blir till hjälp!

    ANNA