benni

    aaaaaaaaaaaaaaaa

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    hej Benni!
    Jag råder dig boka tid hos SYV på din skola.
    SYV har kanske drop-in också (tider när du kan titta in utan att ha bokat tid på förhand).

    Du skriver inte på vilket program du går. På vissa program är det obligatoriskt att läsa Moderna språk.
    Om det inte är obligatoriskt på ditt program, så kan du uppnå max i meritpoäng även utan Moderna språk.
    Läs på http://www.gymnasieguiden.se/informeras/meritpoaeng-meritkurser-omradeskurser

    Om du berättar vilken utbildning du läser (program och inriktning) och vad du vill göra efter gymnasiet, kan jag ge dig ett bättre svar.

    Bästa hälsningar och lycka till!
    ANNA
    • : går estet. vill ändå läsa spanska även om jag kan få max. Min linje är ganska lätt o vill ha en utmaning. vill studera vidare efter gymnasiet också.