Anonym frågeställare

    Jag står på plats 6 på en yrkeshögskole utbildning. Jag undrar hur länge in i utbildningen finns det chans att komma in?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    du måste fråga personal just på den yrkeshögskoleutbildningen till vilken du står som reserv. Jag känner inte till några generella svar på din fråga. Min gissning skulle vara att under två första veckorna efter utbildningens start är det fortfarande så att reserverna tas in, om någon plats befrias. Under tredje veckan kan det börja "brännas" och efter en månad så har jag svårt att tro att utbildningen skulle fortsätta ta in från reserv. Men den tidslinje är mer som en "gissning" baserad på erfarenhet ang.hur det brukar vara men just din utbildning har kanske bestämt sig för någonting annat.

    Studie- och yrkesvägledare