Albin

    Hejsan. Av olika anledningar så fick jag under slutet av vårterminen förra året problem med min psykiska hälsa, distans-undervisningen var en stor bidragande faktor. Som ett resultat av detta så fick jag underkänt i ett antal ämnen. Dessa gick över 250 poäng vilket då gjorde att jag inte fick min fullständiga examen. Min fråga är hur jag skall gå tillväga för att kunna läsa om dessa kurser, och "få tillbaka" mitt examensbevis ? På grund av att jag inte fick den hjälp jag behövde av min skola så vill jag inte heller ta kontakt med dom igen, utan ser hellre möjligheten att lösa detta någon annan stans. Tack på förhand !

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Albin,
    ta kontakt med komvux i den kommunen där du är folkbokförd för att - tillsammans med syv-en på komvux - göra planering mot examensbevis.
    Hälsningar
    Peter