Kimia
    Hej,
    de kurser som jag menar är dessa:Ma 3c&4(för behörighet till läkarprogrammet),kemi 1&2,fysik 1&2 samt biologi 1&2?.
    Och eventuell Sva 3.
    Tacksam för svar!,mvh.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hejsan,
    de kurserna som du nämner är alla (utom Fysik 1a, som är på 150 poäng) - 100 poäng per kurs.
    En kurs på 100 poäng läser man på heltid under 5 veckor. Med Svenska kurs blir det sammanlagt 950 poäng och kan bli svårt att hinna läsa under två terminer, men det kan gå.
    Så svar är att på heltid på komvux tar det minst två terminer att läsa alla de kurserna, som du nämner i din fråga.
    Med vänlig hälsning
    Anna Syv på Fragasyv.se