Emma
    Min tanke är att ska skriva prövning i naturkunskap 1b. Jag undrar dock hur många veckors studietid jag bör lägga på det om jag studerar det på heltid. Vet att det är olika för alla men vad är riktlinjen eller det "normala"?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Emma,
    Naturkunskap 1b är en 100poängskurs, och omfattning i timmar på den är alltså 200 timmar. När elever läser den i skolan, så är det cirka 100 undervisningstimmat + cirka 100 timmar "eget arbete" som kan vara grupparbete, hemläxorna, förberedelser till prover och dylikt.
    Så, "det normala" är att lägga 200 timmar på den kursen eller 5 veckor på heltid (heltid är 40 timmar/vecka).