mariam
    Hej, jag ska börja första ring, linejen sam beteendeskap. Undrar om man måste själv köpa saker som tex pennor skrivhäften m.m? Isåfall vad rekommenderar ni att man ska köpa och hur mycket av alla grejer man ska köpa? Vet ni också hur många ämnen man har i den linjen? Tack!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det kan nog se lite olika ut på olika skolor - vissa ger skrivhäften och pennor andra ger skrivhäften men inga pennor. Du bör nog kontakta gymnasiet och fråga så du vet vad som gäller för just dig.

    På Samhällsvetenskapsprogrammet och på alla andra program läser du kurser som tillsammans blir 2500 kurspoäng. Via denna länk kan du se dom flesta kurser som du läser på just Sam. /Lena, Syv