Elev

    Hejsan, jag går första terminen på universitet och läser en 30 poängs kurs i engelska. Den består av 5 delkurser varav 3 är 7,5 poäng var, en är 5,5, och en är 2 poäng. Min fråga är hur många av dessa poäng man måste klara för att få godkänt på kursen. Jag kommer nog inte klara delkursen på 2 poäng, kan jag då inte få godkänt på kursen? Tack för svar.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Det är tyvärr ingen fråga vi kan svara på. Syv sätter inte betygen. Fråga din lärare i kursen. Hen kommer sätta betyg och kan säkert svara på din fråga. Gör annars ditt bästa i varje delikts och lycka till!