Sanna
    Hej, jag går i andra året på gymnasiet och jag har fått F på 5 ämnen, 2 utav ämnen ska jag komplettera nästa år, och då kommer jag ha kvar 3 F, så jag undrar om jag får ta studenten oavsett vad eller måste jag gå om 3an?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, för att få ut en gymnasieexamen måste du ditt slutbetyg se ut så här;

    Ha betyg i 2500 kurspoäng. MInst E i minst 2250 kurspoäng. Minst E i Matte 1, Svenska 1,2,3, Engelska 5,6 och Gymnasiearbetet. /Lena, Syv