Madeleine
    Hur många poäng behöver man för att komma in på estetiska programmet? Hade drygt 240 poäng förra året, men har ingen aning om vad jag kommer få i år....
    :/

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, dessvärre så växlar poängen från år till år till programmen och skolorna - det beror på antalet sökande och deras betyg. Du bör dock kunna kontakta din Syv på skolan - hen kan ha statistik på hur det brukar se ut på just Estetiska programmen i ditt sökområde. /Lena, Syv