Maja
    Jag vill veta om minna poäng räcker , innan jag väljer linjen?

    1 Svar

    Helena SYV
    Hej!
    Eftersom jag inte vet var du bor Maja så är det lite svårt att svara på din fråga exakt. När det gäller statistik så ska man vara lite försiktig för den ändras från år till år. Intagningspoängen beror på en rad olika faktorer, antal elever som söker och antal elever som tas in. Det beror också på vad de elever som söker har för meritpoäng med sig. Prata med din studie- och yrkesvägledare på din skola så kan han/hon säkert hjälpa dig.