Hej,
    info i Valentinas kommentar till din fråga stämmer. Under anmälningsperiod till högskole/universitetsutbildningar i Sverige med start HT20 (16mars - 15 april) får man anmäla sig (ansöka om) 12 olika alternativ på www.antagning.se
    När du får svar efter första urvalet, får du sedan - om du vill - lägga till ännu 8 alternativ; det är det svaret vi fick från en sakkunnig på Antagning.se
    Du kan själv ringa till Antagning.se - tel.nr 0771-550720 och telefontid är kl.9-16 på vardagar.
    Vänligen
    ANNA

    • Arbetsköpare : Tack för svaret. En följdfråga, vad menas med första och andra urvalet?
    • Milla :

      Läs gärna info på www.antagning.se