Hej Linnea;

    det finns Grundskollärarpr.F-3 på flera svenska lärosäten. Antagningsgränserna bestämmer man inte på förhand, utan de uppstår i konkurrensen om utb.plats och kan gå upp och ner; att titta på antagningsgränser som uppstod förut kan ge en viss "fingervisning" men det kan också bli rätt så annorlunda i framtiden.
    Jag råder dig därför söka till alla de utbildningar som du är intresserad av.
    Givetvis får du kika på hur höga betyg eller resultat på högskoleprovet som krävdes förut, det är inte hemligt. Jag gissar på att du ej har kompletterat med kurser efter gymnasiet utan kommer att söka på de betyg du fick på gymnasiet, alltså i BI, direktgruppen.
    För Grund.pr F-3 på Malmö Universitet krävdes det

    Du får gärna kika på det programmet på olika lärosäten och där finns det också länk ANTAGNINGSSTTISTIK och där kan du se antagningsgränser som fanns förut: studera.nu/jamfor-utbildning/?q=F-3

    Du kan försöka höja dina betyg - boka tid med SYV på komvux och diskutera om du t.ex kan läsa kurser som kommer ge dig Meritpoäng.
    Titta på möjlighet att göra prövningar.
    Gör också högskoleprovet så många ggr du hinner och orkar. Nästa gång kan man göra anmälan till HP 10-27 aug 2020 till HP som skrivs den 18 okt.2020.
    Och titta även på andra utbildningar och kanske även i andra skolformer, ex. på en yrkeshögskola där det bl.a finns yh-utbildningar till specialistbarnskötare och lärarassistent.
    Exempel på yh-utbildningar:
    Nackademin/lararassistent-nackademin-stockholm
    xenter-botkyrka/lararassistent-xenter-stockholm
    nackademin/lararassistent-nackademin-jonkoping
    högre-yrkesutbildning-goteborg/specialistutbildad-barnskotare-med-inriktning-larmiljoer-yrgo
    campus-nykoping/specialistbarnskotare-cny-nykoping