Hej Malin,
    om F-betyget i nk1b är inräknad i 15.14 som du har idag, då kommer C-betyget i nk1b höja till cirka 15.74.
    C-betyget i naturkunskap 2 kommer sänka lite-lite. :) Om man har 15.00 då påverkar inte det nya C-betyget den siffran, som står sig - exakt 15.00. men har man högre än 15.00 då drar C-betyget ner (lite grand). För att höja behöver du i så fall ha B eller A i betyg.