Kimia
    Hej igen,jag undrar hur lång tid det tar att utbilda sig till läkare eller tandhygienist efter VO?.Jämfört med Na.Jag vet att läkarutbildningen är 5,5 år & tandhygienist utbildningen på 3 år.Undrar bara hur mycket längre tid det tar att utbilda sig till de 2 yrkena,jämfört med om man skulle ha gått på Na,istället.

    Mvh

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia, grundutbildning till läkare är 5,5. Utbildning till Tanhygienist är 3 år.
    Om du måste komplettera efter gymnasiet med kurser för Grundläggande&eller särskild behörighet - tar det ett extra år då blir studietiden 6,5 respektive 4 år.

    Mvh ANNA SYV