Anna
    Hej!
    Jag går sista terminen på gymnasiet nu och ska snart söka vidare. Jag är intresserad av att läsa program som har med ekonomi och marknadsföring att göra, speciellt marknadsförnings-delen och har förstått att civilekonomi/ekonomiprogrammet är något jag då borde välja. Dock är jag inte alls duktig på eller intresserad av matematik och undrar nu, hur pass mycket matte kan man förvänta sig att läsa i ekonomiprogrammet på universitetet? Och hur lång tid kommer det ta innan ämnena som jag är intresserad av kommer, så att säga?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, dessvärre så är det nog utanför mitt expertisområde eftersom din fråga in handlar om gymnasieprogrammen utan om universitetsprogrammen. Jag föreslår att du kontaktar en vägledare på själva universitetets institution för t.ex ekonomiprogrammen som kan berätta om programmens uppbyggnad, säkert ge dig information om kurser som programmet består av mm. Här kommer en mejladress till Stockholms universitets företagsekonomiska institution [email protected] som exempel och här är deras hemsida http://www.fek.su.se/

    /Lena, Syv