Saga SYV

    Hej Hy;

    det tar många år att utbilda sig till en neurobiolog och hur konkurrensen om jobben kommer att se ut i framtiden är det ingen som vet; man kan bara gissa... prognoser kan slå fel... sedan beror det också på om du vill forska, jobba som högskolelärare eller skriva artiklar/kurslitteratur för blivande neurobiologer eller vad annat du vill göra. Det kan se olika ut på arbetsmarknaden, beroende på Exakt inom vilken sektor på arbetsmarknaden du vill vara verksam.
    Sanningen är den att ingen vet garanterat hur arbetsmarknaden ska se ut i framtiden.
    Och detsamma gäller lönerna... hur löneutvecklingen kommer att gå i framtiden - är det ingen som vet idag.
    Det är svårt nog att få fram vad folk tjänar IDAG inom olika yrken; löner hos privatanställda är inte offentliga uppgifter. Central Statistiska byrån sammanställer lönenivåerna med ca 2 års fördröjning - och "slå ihop" t.ex "tekniker och ingenjörer" - tjänar i genomsnitt... si och så mycket... men det finns tusentals olika sorter av ingenjörer och lika många, om inte fler, sorter tekniker.
    Det är alltså, tyvärr, omöjligt att svara på dina frågor.

    Beklagar att jag måste svara så - att vi inte kan svara...
    Vänligen
    S.