Kimia
    Tjänar man före eller efter skatt?.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia,
    uppgift som finns på http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Underskoterska-1242 om lön för Undersköterska är lite över 20 tusen i månaden före skatt.
    Många undersköterskor jobbar deltid, t.ex. 75%. Om en undersköterska arbetar heltid och om nattarbete och/eller arbete under helger ingår i schemat, blir lön högre - då man får mer betalt på de så kallade "obekväma arbetstider".
    Mvh
    Mikael SYV