Moa

    Hej, Jag undrar hur man kan se vilket snitt man har i det danska betygsystemet och av de olika kurserna motsvarar, tex. Matte 2b, Svenska, vad motsvarar i Danmark?

    • Julia : Varför behöver du "översätta" dina betyg till det danska betygssystemet?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Moa;

    om du vill söka till en dansk utbildning, kan du göra det med dina svenska betyg; du behöver inte "översätta" dina betyg till det danska betygssystemet.
    Vänd dig gärna till personal på den skolan i Danmark dit du vill söka; de har säkert erfarenhet av sökande med svenska betyg.
    Vänligen
    Julia