Omid

    Jag har en reservplats i tandläkarprogrammet i Umeå universitet så här: Gymnasiebetyg med komplettering (BII) Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 11 Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 27 Hur mycket eller har jag någon chans har jag att komma in i utbildningen?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Omid,
    det är tyvärr omöjligt att svara på din fråga. För att sökande från Reserv ska börja inkallas, måste de som är Antagna,- tacka Nej till sina platser. Det kan de göra av olika anledningar, exempelvis om de kommer in på sina högre priotiretade alternativ (om de hade ngt högre prioriterat alternativ i sin ansökan) eller om de ändrade sig och inte vill studera just nu... och ingen kan på förhand veta hur många som tackar nej.

    Hoppet är inte ute, tycker jag (känner ett fall förra året då en tjej kom in - på en Annan utbildning - då hon var reserv 14 och det var 25 platser på utbildningen) - så vi hoppas och håller tummarna!
    Lycka till!
    ANNA